غلامرضا طیبی و علی طیبی به زندان بندر ماهشهر تبعید شدند

زندان بندر ماهشهر

غلامرضا طیبی و علی طیبی، شهروندان اهل بهبهان، از زندان این شهر به زندان بندر ماهشهر تبعید شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر غلامرضا طیبی و علی طیبی، شهروندان اهل بهبهان از زندان این شهر به زندان بندر ماهشهر تبعید شدند. این دو شهروند در مهرماه امسال در خصوص اعتراضات تیرماه در بهبهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، علی طیبی و غلامرضا طیبی به ترتیب در تاریخ ۱۰ و ۲۴ مهرماه امسال در خصوص اعتراضات تیرماه در بهبهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی پس از بازداشت علی طیبی اقدام به کنترل صفحه او در اینستاگرام و انتشار عکس‌های این شهروند، پس از بازداشت کرده بودند.

غلامرضا طیبی در تاریخ ۱۴ دیماه جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل و ساعاتی بعد به زندان بهبهان بازگردانده شد.

گفته می‌شود که این شهروندان پس از آغاز موج بازداشت اهالی روستای کردستان بزرگ برای جلوگیری از دستگیری از بازگشت به خانه اجتناب کرده بودند.

غلامرضا طیبی، ۳۲ ساله مجرد، بیکار و یکی از اهالی روستای کردستان بزرگ از توابع شهرستان بهبهان است.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص گفته بود؛ اغلب شهروندان و اهالی این روستا که در جریان این اعتراضات بازداشت شده بودند، کشاورز بوده و به دلیل سومدیریت منابع آبی با مشکل مواجه شده‌اند. چندی قبل معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از تاخیر کشت پاییزی در این استان در پی کاهش ذخایر آب در سدهای بالادست خبر داده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل