توقف اجرای حکم؛ کیوان صمیمی سردبیر نشریه ایران فردا از زندان سمنان آزاد شد

مصطفی نیلی کیوان صمیمی

کیوان صمیمی سردبیر نشریه ایران فردا، با توقف اجرای حکم، از زندان سمنان آزاد شد، با توجه به وضعیت وی و گزارش پزشکی قانونی از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کیوان صمیمی سردبیر نشریه ایران فردا، با توقف اجرای حکم، روز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه 1400، از زندان سمنان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، به گفته مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی، آزادی وی به صورت موقت و با توجه به گزارش پزشکی قانونی در مورد وضعیت جسمانی او و با دستور دادستان صورت گرفته است.

به گفته مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی، توقف اجرای حکم حبس و آزادی وی به صورت موقت و با توجه به گزارش پزشکی قانونی در مورد وضعیت جسمانی او و با دستور دادستان با استناد به ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری صورت گرفته است.

روز شنبه هفته جاری مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی طی یاداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: “امروز صبح آقای کیوان صمیمی را از زندان رجایی‌شهر خارج کرده و اکنون در حال تبعید ایشان به زندان سمنان هستند”.

آقای صمیمی، روز پنجشنبه ۷ بهمن، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. آقای نیلی پیش از این دلیل جابجایی های پی در پی این زندانی را مخالفت دادیار اجرای احکام کرج با نگهداری وی در ندامتگاه مرکزی کرج و از سوی دیگر استناد واحد اجرای احکام دادسرای مقدس به رای خلاف قانون شعبه ۵۴ مبنی بر تبعید ایشان به کرج عنوان کرده بود.

کیوان صمیمی که از تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد. اواخر دیماه از زندان اوین به بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های شهر کرج منتقل شد.

پیشتر مصطفی نیلی در خصوص نحوه انتقال آقای صمیمی گفته بود: «موکلم حتی موفق نشده که هیچ یک از وسائل خود از جمله داروهایش را با خود ببرد که این موضوع با توجه به سن و سال او و همچنین نظر به بحث بیماری‌هایی که به آن مبتلاست، بسیار خطرناک خواهد بود.» آقای صمیمی از بازداشتگاه به قرنطینه ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده و روز دوشنبه ۴ بهمن‌‌ماه، از آنجا مجددا به زندان اوین بازگردانده شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید