علی موسی نژاد فرکوش، در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا و دارو زد

علی موسی نژاد فرکوش

علی موسی نژاد فرکوش، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در حمایت و درخواست به آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، دست به اعتصاب غذا و داروی زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر علی موسی نژاد فرکوش، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در حمایت به آزادی زندانیان سیاسی و معقیدتی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

بر اساس این گزارش، اعتصاب آقای موسی نژاد با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی صورت گرفته است.

وی چندی قبل به مرخصی درمانی اعزام شده اما در تاریخ ۵ آبان‌ماه، علیرغم عدم تکمیل مراحل درمان به زندان بازگشت. اخیرا پزشکی قانونی کرج در نامه‌ای خطاب به زندان از ابتلای این شهروند به فتق هیاتال، التهاب شدید مخاط مری و معده و لزوم انجام عمل جراحی خبر داده بود.

علی موسی نژاد فرکوش در تاریخ ۲۰ دیماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای موسی نژاد خردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، توهین به رهبری و توهین به آیت الله خمینی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم اسفندماه همان سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” برای او قابل اجرا است.

وی در تاریخ ۲۷ خردادماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه احضار شده بود. این شهروند در تاریخ ۹ آذرماه ۹۹ در منزل خود در تهران بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

علی موسی نژاد فرکوش، فرزند عزیز و شهروند ساکن تهران است.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل