اعدام یک زندانی بلوچ به اتهام«مواد مخدر» در زندان مشهد

نجیب الله گرگیج

یک زندانی بلوچ به نام نجیب الله گرگیج، که پیشتر با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود در زندان مشهد اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، یک زندانی بلوچ به نام نجیب الله گرگیج فرزند طورخان اهل، توسط رَسانْک، در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، اتهام این شهروند بلوچ تحت جرائم مربوط به مواد مخدر اعلام شده و از سال ۱۳۹۸ در این زندان بسر میبرده است.

گفتنی است که مسئولان زندان بدون اینکه به خانواده نجیب الله اطلاع بدهند، وی را اعدام کرده اند و وی نتوانسته آخرین ملاقات را با خانواده اش داشته باشد.

اعدام شهروندان بلوچ در زندان‌های «رژیم جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر رشد نگران کننده ای داشته بطوریکه فقط در سال ۲۰۲۱ میلادی هویت هفتاد و چهار شهروند بلوچ اعدام شده توسط مجموعه رَسانْک به ثبت رسیده است.»

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید