دادگاه انقلاب: تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد

جمشید شارمهد

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در  شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه 1400،  در  شعبه 15دادگاه انقلاب  به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود بخش دیگری از اتهامات وی در دادگاه کیفری و به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد. دادگاه حقوقی در یکی از شعب دادگاه انقلاب، با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد و بخش دیگر پرونده به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است پیشتر رسانه های رسمی به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت عضو یک گروه سیاسی توسط وزارت اطلاعات خبر داده بودند. این مقام امنیتی بدون اشاره به هویت این فرد، وی را “ماسماتوس” و نفر دوم گروه موسوم به “تندر” عنوان کرده است.

پیش از این وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای از بازداشت یک شهروند به نام “جمشید شارمهد” خبر داد و مدعی شد که وی از چهره های اصلی گروهک تندر است.

غزاله شارمهد، دختر این شهروند دو تابعیتی پیشتر ضمن اظهار بی اطلاعی از روند پرونده و محل نگهداری پدر خود گفته بود: به وکیل انتخابی خانواده اجازه دسترسی به پرونده داده نشده است و “شاه‌محمدی دادستان پرونده”، وکیلی را به پدرم معرفی کرده و گفته است که “فقط او میتواند به پرونده دسترسی داشته باشد”. وی در ادامه افزود: فردی به نام “دردی‌زاده”، ‌که خود را وکیل دادگستری معرفی می کند، طی تماسی با خانواده مدعی شده است که در قبال “۲۵۰ هزار دلار” می‌تواند وکالت پرونده را قبول کند.

خانم شارمهد با بیان اینکه پرداخت این مبلغ در توان ما نیست و امیدی به همکاری موثر این شخص ندارند، اضافه کرد: چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که مقامات اجازه دسترسی به پرونده پدرم را به یک وکیل مستقل و بی طرف بدهند.

فرود فولادوند، بنیانگذار انجمن پادشاهی در سال ۸۵ به همراه دو نفر از همراهان خود در استان حکاری کشور ترکیه ناپدید شد. پس از آن جمشید شارمهد مدعی شد هدایت بخشی از این انجمن را بر عهده گرفته است، هر چند رزیتا منطقی، سخنگوی وقت این انجمن همواره این ادعا را رد می کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید