محروم از مرخصی؛ گزارشی از آخرین وضعیت منیره عربشاهی در زندان کچویی کرج

منیره عربشاهی

منیره عربشاهی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی کرج، که با مشکلات متعدد پزشکی دست و پنجه نرم می‌کند از حق داشتن مرخصی محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منیره عربشاهی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی کرج علیرغم حال نامناسب جسمی و مواجهه با مشکلات متعدد پزشکی اخیرا از اعزام به مرخصی محروم شده است.

بر اساس این گزارش، خانم عربشاهی نیازمند به انجام عمل جراحی دیسک کمر است و مدتی قبل نیز به دلیل مشکلات کلیوی به بیمارستان اعزام شده بود.

به گفته یک منبع مطلع،  رئیس شعبه ۴ واحد اجرای احکام و به بهانه فعالیت آنان در زمان مرخصی و مراجعه فعالین سیاسی به منزل این شهروندان جهت ملاقات با خانم عربشاهی پس از انجام عمل جراحی صورت گرفته است.

منیره عربشاهی پیشتر در تاریخ ۱۳ مردادماه به مرخصی استعلاجی اعزام و در تاریخ ۱۲ مهرماه، علیرغم عدم تکمیل مراحل درمان با پایان مرخصی به زندان بازگشته بود.

وی پیش از این نیز در تاریخ ۹ مردادماه، در پی وخامت حال از زندان کچویی کرج به بیمارستان اعزام و یک روز بعد بدون رسیدگی پزشکی و تنها پس از انجام آزمایش از بیمارستان به زندان کچویی کرج بازگردانده شده بود.

خانم عربشاهی همچنین در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه از زندان کچویی کرج با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی اعزام شده و در تاریخ ۱ مردادماه پس از انجام جراحی و تخلیه غده تیروئید به زندان بازگشته بود.

دختر خانم عربشاهی، یاسمن آریانی از مخالفان حجاب اجباری در حالی که در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۷ با پایان حبس از بابت محکومیت پیشین خود از زندان اوین آزاد شده بود، در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۸ مجددا بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شد.

خانم عربشاهی یک روز پس از او بازداشت و به همراه فرزندش به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. آنها نهایتا در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند و مجددا در تاریخ ۳۰ مهرماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج تبعید شدند.

این دختر و مادر زندانی مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و هرکدام از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۱۶ سال حبس تعزیری و در مرحله تجدیدنظر هرکدام مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه زندان در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید