دادگاه انقلاب تربت حیدریه؛ هاشم امینی به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد

هاشم امینی

هاشم امینی، شهروند ساکن بجستان، توسط دادگاه انقلاب تربت حیدریه به 13 سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم وی باید پنج سال را در زندان بماند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هاشم امینی، شهروند ساکن بجستان توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب دادگستری تربت حیدریه به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گز ارش، در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان تربت حیدریه صادر و به این شهروند ابلاغ شده است. آقای امینی از بابت اتهامات “عضویت در گروه های معاند نظام، توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و حضور در تجمع غیرقانونی منتسب به ضدانقلاب” به مجموعا ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

آقای امینی در تاریخ ۱۲ مردادماه امسال در پی حضور در دادستانی گناباد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی پس از ۲۲ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موفت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

هاشم امینی پیش از این نیز در تاریخ ۲۷ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان بجستان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. او نهایتا در تاریخ ۱۷ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات گناباد در استان خراسان رضوی آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی از بابت این پرونده در تاریخ ۸ اسفندماه در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان برگزار خواهد شد.

هاشم امینی، شهروند ساکن شهرستان بجستان واقع در استان خراسان رضوی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید