عزیز قاسم‌زاده توسط دادگاه کیفری رودسر احضار شد

عزیز قاسم‌زاده

عزیز قاسم زاده، فعال صنفی فرهنگیان گیلان با دریافت ابلاغیه ای به دادگاه کیفری سهرستان رودسر احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عزیز قاسم زاده، فعال صنفی فرهنگیان گیلان، طی دریافت ابلاغیه ای باید در تاریخ 21 اسفند ماه، در شعبه دوم دادگاه کیفری رودسر حاضر شود.

بر اساس این گزارش، در این احضاریه از آقای قاسم زاده خواسته شده که جهت رسیدگی به اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان رودسر مراجعه کند.

کیفرخواست عزیز قاسم زاده مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰، صادر و پرونده وی به دادگاه ارجاع شده بود. این در حالی است که پیش از این قاسم زاده  با دریافت احضاریه  بازپرسی شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب رودسر در تاریخ ۲۰ آبان به شعبه مذکور  برای آخرین دفاع مراجعه کرده بود، لیکن به دلیل مرخصی استعلاجی بازپرس، دفاعی صورت نگرفت. النهایه با درج در سامانه ثنا ضرورت اخذ و استماع آخرین دفاع، وقت نظارت به تاریخ  ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ تعیین شده بود.

عزیز قاسم زاده روز یکشنبه ۴ مهر، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان رودسر منتقل شد. وی نهایتا با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان رودسر منتقل شده بود. ماموران در حین بازداشت اقدام به بازرسی منزل کرده و شماری از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود برده بودند.

آقای قاسم زاده که در طول مدت بازداشت از حق دسترسی به وکیل، تماس تلفنی و ملاقات محروم بود، در تاریخ  ۱۹ مهر سال جاری با تودیع قرار وثیقه از زندان رودسر آزاد شد

گفتنی است روز شنبه ۳ مهرماه، یک روز پیش از بازداشت آقای قاسم زاده، به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته دستکم در ۳۶ شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید