ابتلا به کرونای سهیلا حجاب، همراه با 13 زندانی دیگر در بند زندان زنان کرمانشاه

سهیلا حجاب

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه که در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج ساله خود می باشد. به همراه ١٣ زندانی دیگر در بند زنان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه، به همراه 13 زندانی دیگر به کرونا مبتلا شدند.

یک منبع مطلع در ابنباره گفت: بهداری بند زنان زندان کرمانشاه به دلیل عدم وجود پزشک متخصص تعطیل و مسئولان زندان فقط در صورت شرایط اورژانسی اجازه انتقال زندانی به بیمارستان را صادر می‌کنند.

سهیلا حجاب خردادماه ١٣٩٨ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بیست و چهارم اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

خانم حجاب سپس توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “محمد مقیسه” به اتهام “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” به ١٨ سال حبس محکوم که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی روز شنبه سوم خردادماه ۱۳۹۹، پس از تابید حکم دادگاه بدوی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

چندی پیش سهیلا حجاب از زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید و هفدهم دی‌ماه به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید