گلاله مرادی زندانی محبوس در زندان ارومیه  دست به اعتصاب غذا زد

گلاله مرادی

گلاله مرادی زندانی محبوس در زندان ارومیه، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه 1400، گلاله مرادی اهل شهرستان پیرانشهر در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی و عدم رسیدگی قضایی به پرونده‌اش در بند زنان زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش، یکی از نزدیکان این شهروند گفته است خانم مرادی پس از عدم پاسخگویی به خواسته‌هایش از سوی مسئولین مربوطه دست به اعتصاب غذا زده است.

گلاله مرادی از روز شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد و طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده و تاکنون جلسه دادگاهی وی برگزار نشده است.

نیروهای امنیتی این شهروند را به “همکاری با احزاب کرد مخالف نظام” متهم کرده‌اند.

خانم مرادی طی مدت بازداشت علاوه بر آزار و شکنجه برای اخذ اعترافات اجباری نیز تحت فشار بوده است.

بامداد روز شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، نیروهای امنیتی گلاله مرادی را به همراه دو فرزندش به نام‌های “متین بزازی” و “طاهر بزازی” بازداشت و آنان را برای بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل کرده بودند.

این سه شهروند پس از کشته شدن عثمان حاجی حسینی، عضو سپاه پاسداران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و فرزندان گلاله مرادی پس از اتمام بازجویی از بازداشت آزاد شدند.

خردادماه سال جاری، خانم مرادی پس از اتمام دوران بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید