دادگاه انقلاب سنندج؛ حسین کمانگر از اتهامات وارده «بغی» تبرئه شد

حسین کمانگر

حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان کامیاران که ازر سه سال پیش به اتهام «بغی» بازداشت و در زندان سنندج نگهداری می‌شد از اتهامات وارده تبرئه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان کامیاران که سه سال پیش به اتهام “بغی” بازداشت شده بود، تبرئه و آزاد شد.

بر اساس این گزارش، در دادنامه صادره برای این زندانی سیاسی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج آمده است: با توجه به تعارض بین اظهارنظر دو نهاد امنیتی دخیل در این موضوع و شبهات پیش آمده این دادگاه اعلام می‌نماید انتساب بزه بغی به حسین کمانگر به اقناع وجدانی نرسیده و لذا مستندا به ماده ٤ از قانون آیین دادرسی کیفری ١٣٩٢ حکم برائت متهم را صادر می‌نماید.

به گفته یک منبع مطلع، شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور حکم دادگاه بدوی برای این زندانی سیاسی را به علت بی‌اعتباری شهادت شهود و فقد دلایلی دیگر دادنامه را نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع گردید.

روز چهارشنبه بیست و نهم دی‌ماه، حسین کمانگر با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به شیوه موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

پس از نقض حکم ١٥ سال حبس آقای کمانگر در دیوان عالی کشور، پرونده وی به شعبه هم‌عرض ارجاع داده شده بود و جلسه محاکمه این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “شرفی” برگزار شد.

حسین کمانگر به اتهام “بغی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به ١٥ سال حبس محکوم و این حکم روز شنبه هفتم فروردین‌ماه به خانواده و وکلای وی ابلاغ شد.

جلسه محاکمه این شهروند تیرماه و بهمن‌ماه ٩٩ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.

روز شنبه پانزدهم دی‌ماه ١٣٩٧، نیروهای امنیتی به منزل شخصی این زندانی سیاسی یورش بردند و پس از تفتیش منزل، بدون ارائه حکم قضایی وی را بازداشت کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید