تداوم اعتصاب غذای حمزه درویش محبوس در زندان لاکان رشت

حمزه درویش

حمزه درویش زندانی سنی مذهب، محبوس در زندان لاکان رشت که در حال سپری نمودن محکومیت 15 ساله خود می باشد همچنان در اعتصاب غذا است. وی پیشتر با مطالبه به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمزه درویش زندانی سنی مذهب که دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان لاکان رشت سپری می‌کند، کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، آقای درویش از روز شنبه ۱۶ بهمن ماه سال جاری، در اعتراض به شرایط نگهداری اش در زندان لاکان و با مطالبه بازگشت به زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی سیاسی از تاریخ ۱۶ بهمن ماه، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و با مطالبه بازگشت به زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، همزمان با گشایش پرونده جدید علیه آقای درویش، جلسه بازپرسی وی، به صورت آنلاین در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، برگزار و تفهیم اتهام شد. اتهامات مطروحه علیه وی توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی عنوان شده است.

این پرونده با شکایت وزارت اطلاعات و با استناد به انتشار فایل صوتی آقای درویش در فضای مجازی که در آن از شرایط نگهداری اش در زندان سخن گفته بود، تشکیل شده است.

از سوی دیگر حمزه درویش از روز شنبه ۱۶ بهمن در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و با با مطالبه بازگشت به زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

حمزه درویش، زندانی ۲۸ ساله اهل تالش پیشتر در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. آقای درویش در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال گذشته از زندان رجایی شهر کرج خارج و به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی در تاریخ ۹ مهرماه ۹۹ برای دومین بار از زمان انتقال به زندان لاکان رشت به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۹ به سالن ۱۰ این زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید