زندان گوهردشت؛ ممانعت از اعزام زندانی سیاسی حسن صادقی به بیمارستان خارج از زندان

حسن صادقی

زندانی سیاسی حسن صادقی محبوس در زندان گوهردشت، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت 15 ساله خود می‌باشد از خدمات پزشکی محروم مانده است، وی که چندی پیش در رابطه با بیماری لثه جهت درمان به خارج از زندان منتقل شده بود به دستور مسئولان زندان، از ادامه درمان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت کرج که در حال سپری نمودن دوران محکومیت 15 ساله است از خدمات پزشکی محروم مانده است، وی علاوه بر اینکه هزینه پزشکی را شخصا پرداخت کرده از روند ادامه درمان محروم مانده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان زندان گوهردشت، از تکمیل روند درمان لثه زندانی سیاسی حسن صادقی ممانعت بعمل می‌آورند.

یک منبع در این خصوص گفت: «زندانی سیاسی حسن صادقی با هزینه شخصی اقدام به درمان کرده و چند جلسه به دندانپزشکی در بیرون از زندان اعزام شده بود. اما به ناگهان از اعزام او برای ادامه معالجه ممانعت به عمل آمده و به او ابلاغ شده است که دیگر اجازه اعزام به بیرون ندارد».

این منبع افزود: «این در حالیست که لثه او جراحی و بخیه شده و هنوز درمان پایان نیافته است. این وضعیت قطعا به عفونت لثه و عوارض بعدی منجر می شود و معلوم نیست که او چطور باید بخیه لثه هایش را بکشد؟»

زندانی سیاسی حسن صادقی هم اکنون در زندان گوهردشت محبوس می باشد. این زندانی سیاسی بدلیل سالیان طولانی که در زندان است از بیماریهای زیادی از قبیل بیماری چشم، کمردرد و پادرد شدید و بیماری لثه رنج می برد.

دسترسی این زندانی سیاسی به امکانات پزشکی و درمانی هر بار با سختی و مشکلات فراوان و با موانع و مشکلاتی که مسئولان زندان به وجود می آورند مواجه بوده است.

زندانی سیاسی، حسن صادقی در بهمن ماه ۹۱ به همراه همسرش فاطمه مثنی به دلیل برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشت پدرش که از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بود، به همراه دو فرزند ۱۹ و ۱۰ ساله شان بازداشت و درب منزلشان نیز پلمپ شد. دختر آنها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز پس از یک ماه و نیم بازداشت از زندان آزاد شدند.

آقای صادقی و خانم مثنی پس از گذشت یک سال بازداشت و بازجویی که حدود ۵ ماه از آن در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذشت با تودیع قرار وثیقه تا زمان برگزاری «دادگاه» از زندان آزاد شدند.

سرانجام شعبه ۲۶ «دادگاه» انقلاب تهران به ریاست «قاضی» ماشاالله احمدزاده، برای هر یک از این زندانیان به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» حکم ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل (شش دانگ مغازه و منزل) صادر کرد که این حکم در «دادگاه» تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

فاطمه مثنی در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم در خانه اش بازداشت شد و همسرش حسن صادقی نیز در تاریخ ۱۸ بهمن۹۴ زمانی که برای ملاقات با همسر خود به سالن ملاقات زندان اوین رفته بود، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

لازم به یادآوری است فاطمه مثنی و حسن صادقی امکان ملاقات با یکدیگر را ندارند و به دستور امین وزیری دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی در زندان اوین ممنوع الملاقات شده‌اند.

فاطمه مثنی پیشتر در سال ۵۹ درحالیه ۱۳ سال بیشتر نداشت به همراه مادر خود بازداشت و پس از سه سال آزاد شده بود. در دوران حبس همراه با مادرش سه برادرش به اتهام «محاربه و هواداری از سازمان مجاهدین» اعدام شدند.

حسن صادقی نیز در سال ۶۰ در سن ۱۶ سالگی به مدت ۶ سال بازداشت شد وی در این مدت به شدت تحت شکنجه قرار گرفت طوریکه همچنان از عوارض ناشی از آن شکنجه ها رنج می‌برد.
نویسنده: رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید