شیوع امیکرون در بند زنان زندان ارومیه و ابتلای ده‌ها زندانی زن به کرونا

مبتلا به کرونا؛ بند زنان زندان مرکزی ارومیه

ده‌‌ها تن از زندانیان بند زنان زندان مرکزی ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند و به دلیل شیوع گسترده امیکرون و نبود خدمات درمانی مناسب وضعیت زندانیان این بند بحرانی توصیف شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ده‌‌ها تن از زندانیان بند زنان زندان مرکزی ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند، این زندانیان از خدمات پزشکی محروم شده‌اند.

بر اساس این گزارش،  خانواده یکی از زندانیان ضمن تایید این خبر اعلام کرد: «چند روز پیش از طریق دو زندانی که از مرخصی بازگشته و به کرونا مبتلا شده بودند ویروس امیکرون در بند زنان زندان مرکزی ارومیه شیوع پیدا کرده است.»

این منبع در ادامه اظهار داشت که کنترل این ویروس به دلیل شیوه گسترده آن در این بند، نبود خدمات درمانی مناسب در بهداری و بی‌اعتنایی مسئولین زندان در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

از میان این زندانیان وضعیت سلامتی چهار زندانی سیاسی  به نام  گلاله مرادی، سنور خلیفانی، سنور طامارا و سمیه قریشی نامناسب گزارش شده است.

آمار این بند حدود ۱۵۰ زندانی است و زندانیان مبتلا شده کماکان به همراه دیگر زندانیان در این بند نگهداری می‌شوند.

گفته می‌شود در چند روز گذشته دو تن از زندانیان به دلیل وخامت وضعیت سلامتی‌شان به بیمارستان خارج از زندان منتقل و سپس به قرنطینه بند زنان زندان بازگرداننده شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید