بازداشت دو عضو انجمن فرهنگی اجتماعی «نوژین» توسط نیروهای امنیتی در سنندج

پیام میری و و واران (اسرا) محمدنژاد

یک زوج جوان به نام‌های پیام میری و واران (اسرا) محمدنژاد، اهل یکی از روستاهای سنندج و عضو انجمن «نوژین» توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه دوم اسفندماه 1400، یک زوج جوان به نام‌های پیام میری ٣٦ ساله و واران (اسرا) محمدنژاد ٣٠ ساله اهل روستای “تنگیسر” و ساکن سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این زوج  همزمان با روز جهانی زبان مادری و در حین پخش تراکت و پوسترهای ویژه این روز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گفته یک منبع مطلع، این زوج جوان از اعضای فعال انجمن فرهنگی اجتماعی “نوژین” می‌باشند و در حین پخش تراکت و پوسترهای ویژه روز جهانی مادری در یکی از خیابان‌های سنندج بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این منبع مطلع افزود: این دو عضو انجمن فرهنگی اجتماعی “نوژین” پس از چهار ساعت بازجویی ساعت ٢٢ شامگاه روز دوشنبه دوم اسفندماه آزاد شده‌اند.

روز شنبه هجدهم دی‌ماه نیز، زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی اجتماعی “نوژین” پس از احضار به اجرای احکام دادگستری سنندج بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید