پرونده سازی در زندان لاکان رشت ؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمزه درویش

حمزه درویش

تعین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمزه درویش، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت، به وی ابلاغ شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت در پرونده‌ای که اخیرا علیه وی گشوده شده است دادگاهی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سنی مذهب در تاریخ ۱۱ اسفند در شعبه یک دادگاه انقلاب رشت برگزار خواهد شد.

این زندانی که در اعتراض به شرایط نگهداری و با مطالبه بازگشت به زندان رجایی شهر اعتصاب غذا کرده بود، روز دوشنبه ۲ اسفند پس از ۱۶ روز با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای درویش در تاریخ ۱۱ اسفندماه از بابت اتهامات “توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” در شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت برگزار خواهد شد. آقای درویش که از تاریخ ۱۶ بهمن ماه در اعتراض به شرایط نگهداری اش در زندان لاکان رشت و با مطالبه بازگشت به زندان رجایی شهر اعتصاب غذا کرده بود، روز دوشنبه ۲ اسفندماه با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در تاریخ ۱۴ بهمن ماه جلسه بازپرسی وی، به صورت آنلاین در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، برگزار و تفهیم اتهام شده بود. این پرونده با شکایت وزارت اطلاعات و با استناد به انتشار فایل صوتی آقای درویش در فضای مجازی که در آن از شرایط نگهداری اش در زندان سخن گفته بود، تشکیل شده است.

حمزه درویش، زندانی ۲۸ ساله اهل تالش پیشتر در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. آقای درویش در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال گذشته از زندان رجایی شهر کرج خارج و به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی در تاریخ ۹ مهرماه ۹۹ برای دومین بار از زمان انتقال به زندان لاکان رشت به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۹ به سالن ۱۰ این زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید