حمله قلبی سهیلا حجاب در زندان کرمانشاه، جان او در خطر است

سهیلا حجاب

سرنوشت سهیلا حجاب زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان کرمانشاه، در پی ابتلا به کرونا و وخامت حال جسمانی، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به دنبال وخامت وضعیت سلامتی سهیلا حجاب و انتقال وی به بهداری زندان در روز پنج‌شنبه پنجم اسفند ماه 1400، تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت او در دست نیست.

برپایه برخی گزارش‌ها، خانم حجاب در اثر وخامت حال جسمانی دچار حمله قلبی شده و پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های شهر کرمانشاه، با عملیات احیاء و شوک الکتریکی از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.

تاکنون اطلاع دقیقی از وضعیت سلامتی این زندانی و سرنوشت او‌ در دسترس نیست، مسئولان زندان کرمانشاه، مسئول جان و سلامت این زندانی سیاسی هستند.

طی هفته‌های اخیر، آرش صادقی زندانی سیاسی سابق با انتشار یادداشتی در توییتر از ابتلای سهیلا حجاب و ۱۳ زندانی محبوس در زندان کرمانشاه به بیماری کرونا خبر داد.

لازم به ذکر است، در حالی که زندانیان نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و دسترسی به خدمات درمانی داشتند، بهداری بند زنان زندان کرمانشاه به دلیل عدم حضور پزشک تعطیل شده بود.

طبق اعلام مسئولان زندان، فقط در صورت وقوع وضعیت اضطراری، مجوز اعزام زندانیان بیمار به مراکز درمانی خارج از زندان را صادر می‌کردند.

خانم حجاب به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی خود با اتهام‌های مختلف، مجموعا به ۱۸ سال حبس ظالمانه محکوم شده که ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید