تداوم اعتصاب غذا و دارو، آرشام رضایی فعال مدنی در زندان رجایی شهر کرج

آرشام (محمود) رضایی

آرشام (محمود) رضایی، فعال مدنی در زندان رجایی شهر کرج، که در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا و دارو بسر می‌برد با کاهش شدید فشار خون مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه هشتم اسفندماه 1400، در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد.

بر اساس این گزارشف آقای رضایی از روز دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

این فعال مدنی به بیماری های فتق هیاتال، هلیکو باکتری (عفونت معده) و زخم اثنی عشر مبتلا بوده و نیاز به رسیدگی درمانی دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰، آرشام (محمود) رضایی، فعال مدنی در زندان رجایی شهر کرج، امروز یکشنبه ۸ اسفندماه بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد.

فشار خون آقای رضایی در ۸ و ۹ در نوسان است و وزن او با ۸ کیلوگرم کاهش از زمان آغاز اعتصاب غذا به ۵۲ کیلوگرم رسیده است. تداوم اعتصاب غذای این زندانی سیاسی در شرایطی است که وی به بیماری های فتق هیاتال، هلیکو باکتری و زخم اثنی عشر مبتلا است و باوجود درد شدید معده تاکنون به خواسته های وی رسیدگی نشده است.

او از تاریخ ۱۸ بهمن ماه در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. آقای رضایی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن برای انجام اندوسکوپی به بیمارستان رجایی کرج اعزام شد و پزشک اعلام کرد که وی به بیماری های متعددی در دستگاه گوارش مبتلا است.

آقای رضایی علیرغم ناراحتی معده و مشکل در خوردن غذا، تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است. این زندانی سیاسی همچنین به دلیل ضرب و شتم با شوکر در زمان بازداشت، از ناحیه زانوی پای چپ دچار مشکل شده است.

پیشتر یک منبع مطلع گفته بود که علیرغم دستور پزشک زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان و انجام آزمایش ام آر آی، از اعزام او جلوگیری شده است.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید