تشکیل پرونده قضائی برای حسین رونقی در دادسرای اوین

حسین رونقی ملکی

وکلای، حسین رونقی فعال مدنی از تشکیل پرونده علیه موکلشان در دادسرای اوین خبر دادند. هنوز از اتهامات انتسابی این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین رونقی ملکی که  روز چهارشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰،  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد پس از گذشت سه روز بی‌خبری از وضعیت حسین رونقی، روز گذشته وکلای این فعال مدنی از گشایش پرونده‌ای برای وی در شعبه دو بازپرسی اوین به ریاست بازپرس محمود حاج‌مرادی خبر دادند.

بر اساس این گزارش،  وکلای حسین رونقی به‌دلیل اینکه در لیست وکلای معتمد قوه قضائیه نبودند، اجازه دسترسی به پرونده وی داده نشد و به‌همین دلیل از دلایل بازداشت و اتهامات انتصابی علیه این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

حسین رونقی ملکی روز چهارشنبه ۴اسفندماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت این فعال مدنی به منزل وی یورش برده و ضمن تفتیش محل برخی لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

گفتنی است حسین رونقی ملکی از بیماریهای همچون  بیماریهای کلیوی، ریه، پروستات، غلظت خون و گوارشی رنج می‌برد و به ‌دلیل وجود توده‌ای در ناحیه گردن نیاز به عمل جراحی دارد و هر لحظه نگهداری وی در شرایط نامناسب زندان می‌تواند خطر جانی برای او در پی داشته باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید