زندان ارومیه؛ یک شهروند بازداشتی در اعتراض به بلاتکلیفی و موافقت باز آزادیش دست به اعتصاب غذا زد

محمد هوشنگی

محمد هوشنگی، شهروند اهل جوانرود که از دیماه ۹۹ در زندان ارومیه و در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد در اعتراض به مخالفت سپاه پاسداران با آزادیش دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد هوشنگی، شهروند کُرد اهل شهرستان جوانرود که از روز سه‌شنبه سوم اسفندماه 1400،  در اعتراض به مخالفت اطلاعات سپاه با آزادیش دست به اعتصاب غذا زده است.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع، وضعیت عمومی این فعال کرد رو به وخامت است، دادستان به خانواده این بازداشتی گفته است که نیروهای امنیتی با آزادی فرزندشان مخالفت کرده است.

این منبع مطلع افزود: اواخر بهمن‌ماه شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به خانواده این فعال کُرد اعلام کرده بود که قرار بازداشت موقت وی به تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی تبدیل شده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: پس از مراجعات مکرر خانواده محمد هوشنگی از جوانرود به مهاباد و انجام مراحل اداری تأمین وثیقه، دادگاه انقلاب مهاباد از عدم آزادی او به دلیل مخالفت سازمان اطلاعات سپاه و ادامه تحقیقات خبر داد.

محمد هوشنگی بیست و یکم دی‌ماه‌ ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده بود.

آقای هوشنگی پس از شش ماه نگهداری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه با قرار بازداشت موقت به زندان ارومیه منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل