احضار، بازداشت و انتقال سه شهروند بهائی به زندان عادل آباد شیراز

سه شهروند بهائی به نامهای، صدیقه اقدسی، بهروز فرزندی و قاسم معصومی، توسط دادگاه انقلاب شیراز به بهانه پاره‌ای از توضیحات احضار، بازداشت و به زندان عادل آباد منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰، صدیقه اقدسی ، بهروز فرزندی و قاسم معصومی، شهروندان بهائی ساکن شیراز جهت تحمل دوران محکومیت بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

بر اساس این گزارش،  بازداشت این شهروندان پس از احضار به دادگاه انقلاب به بهانه پاره‌ای از توضیحات و بدون ابلاغ اجرای احکام صورت گرفته است. این شهروندان در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب شیراز هر یک به ۳۹ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

حکم آقای فرزندی و معصومی در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شده و ۲۵ ماه از حکم خانم اقدسی به حالت تعلیق در آمده است.

بازداشت این شهروندان پس از احضار به شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب شیراز به بهانه پاره ای از توضیحات و بدون ابلاغ اجرای احکام صورت گرفته است.

به گفته یک منبع نزدیک به این شهروندان بهائی، این سه شهروند پس از حضور در دادگاه انقلاب بدون اطلاع همراهان و از درب پشتی دادگاه به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

این شهروندان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه به همراه عالیه فروتن، سیامک هنرور و سعید اتحاد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به سلول های انفرادی بازداشتگاه های نیروی انتظامی تحت نظر اطلاعات سپاه و بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز منتقل شدند. آنان نهایتا در اردیبهشت ماه سال جاری با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید