محمد هوشنگی محبوس در زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داد

محمد هوشنگی

محمد هوشنگی، محبوس در زندان مرکزی ارومیه پس از ١٣ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. و به بند زندانیان سیاسی بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه 16 اسفند ماه 1400، محمد هوشنگی، محبوس در زندان مرکزی ارومیه،  با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بر اساس این گزارش،  این شهروند پس از پایان اعتصاب غذا از سلول انفرادی به بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه بازگردانده شده است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: این فعال کُرد با قول مساعد مسئولین زندان ارومیه و قاضی ناظر مبنی بر آزادی موقت با تودیع قرار وثیقه به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: آقای هوشنگی طی مدت اعتصاب غذا دچار افت فشار و کاهش وزن شده است.

این فعال کُرد روز شنبه هفتم اسفندماه در چهارمین روز اعتصاب غذایش به دستور مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شد.

روز سه‌شنبه سوم اسفندماه، این شهروند کُرد اهل شهرستان جوانرود در اعتراض به مخالفت اطلاعات سپاه با آزادی‌اش دست به اعتصاب غذا زد.

اواخر بهمن‌ماه شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به خانواده این فعال کُرد اعلام کرده بود که قرار بازداشت موقت وی به تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی تبدیل شده است.

پس از مراجعات مکرر خانواده محمد هوشنگی از جوانرود به مهاباد و انجام مراحل اداری تأمین وثیقه، دادگاه انقلاب مهاباد از عدم آزادی او به دلیل مخالفت سازمان اطلاعات سپاه و ادامه تحقیقات خبر داد.

محمد هوشنگی بیست و یکم دی‌ماه‌ ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده بود.

آقای هوشنگی پس از شش ماه نگهداری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه با قرار بازداشت موقت به زندان ارومیه منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل