مهدی فتحی از معلمان استان فارس به ۱۲ سال زندان و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد

مهدی فتحی

مهدی فتحی از معلمان فعال صنفی استان فارس، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس 113 روز انفرادی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود به 12 سال حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی فتحی از معلمان فعال صنفی استان فارس، طی ابلاغیه‌ای که اخیرا دریافت کرده است به توسط دادگاه انقلاب به ۱۲ سال حبس، دو سال تبعید به گرمسار، دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال ابطال گذرنامه محکوم شد.

بر اساس این گزارش، مهدی فتحی از کنشگران صنفی فارس پس از تحمل  ۱۱۳ روز سلول انفرادی و بازجویی در زندان عادل آباد شیراز روز سه شنبه ۱۴دی ماه ۱۴۰۰ با قرار وثیقه آزاد شده بود.

جمعی از معلمان استان فارس روز ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بودند آقای فتحی از چهار روز پیش از این تاریخ در زندان اعتصاب غذا کرده است. بر اساس این بیانیه، پیش از اعتصاب غذا در یادداشتی که از زندان به خانواده آقای فتحی رسیده بود، این معلم زندانی قاضی پرونده را در جریان شرایط جسمی و بیماری قلبی خود قرار داده بود.

آقای فتحی که ۲۷ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش استان فارس دارد به دلیل افشای تخلفات مالی و فساد امام جمعه و برخی مسئولان محلی و مذهبی شهرستان پاسارگاد در تاریخ جمعه ۱۷ بهمن ۹۹ بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک۱۰۰ منتقل شد.

او پس از آزادی موقت با تودیع وثیقه، توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۱۴ماه حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد.

این فعال صنفی معلمان به حکم صادره اعتراض کرده اما بدون اتمام روند دادرسی در دادگاه تجدیدنظر، وی در روز ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ با ضرب و شتم فراوان بازداشت و به زندان منتقل شد.

بازداشت او در حالی صورت گرفت که نتیجه اعاده دادرسی پرونده هنوز اعلام نشده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید