زندان تهران بزرگ؛ سوزاندن دستهای یک زندانی توسط دو افسر نگهبان

سوزاندن دستهای یک زندانی

دستان یک زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط دو افسر نگهبان وقت در زندان سوزانده شد. دستان این زندانی توسط دو افسر به نامهای زمانی و عباسی، سوزانده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دستان یک زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، به نام معین، توسط دو افسرنگهبان سوزانده شده است.

بر اساس این گزارش، این دو افسر نگهبان با استفاده از الکل دستان یک زندانی را در این زندان سوزاندند. علیرغم شکایت زندانی به مسئولان زندان، این اقدام خشونت آمیز ماموران زندان تنها با تغییر محل پست آنان پاسخ داده شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «دو افسر نگهبان شاغل در زندان تهران بزرگ به نامهای “زمانی” و “عباسی” به دستان این زندانی که به معرق کاری در زندان مشغول است الکل زده و سپس با انگیزه مزاح و سرگرمی، با فندک دستان وی را آتش زدند»

وی افزود: «این زندانی پس از ترخیص از بهداری، شکایتی را بر علیه زندانبانان خطاب به مسئولان زندان به ثبت رساند؛ اما مسئولان زندان از رسیدگی جدی به این موضوع امتناع کرده و تنها به صورت نمایشی اقدام به جابجایی محل پست این دو افسر نگهبان کرده اند.»

به گفته این منبع مطلع، معین هنرمند است، برخی آثار معرق کاری او به دیوارهای زندان و اتاق های مدیران آن نصب شده است. سوختگی دستها که بیشتر در ناحیه کف دست رخ داده علاوه بر آسیب جسمی و روحی، به ناتوانی او در فعالیت معرق کاری نیز منجر شده است.

علیرغم ادعای مسئولان در خصوص رعایت حقوق زندانی، برخورد نامناسب مسئولان زندان با محبوسین زندانهای مختلف کشور پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است.

این رفتارها در برخی موارد باعث مرگ زندانی یا صدمات جدی جانی به آنان شده و غالبا از سوی مسئولان نادیده گرفته شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید