ادامه بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت فعال محیط زیست بلوچ در چابهار

کاظم هوت

یک فعال محیط زیست بلوچ که پیشتر توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده بود با گذشت بیش از ۱۵ روز از بازجویی همچنان در سلولهای انفرادی سپاه پاسداران، چابهار تحت شکنجه قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کاظم هوت فعال محیط زیست، مستندساز و فعال اجتماعی بلوچ که بیش از 15 در بازداشت نیروهای سپاه پاسداران چابهار قرار دارد همچنان تحت بازجویی و در انفرادی بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، این شهروند بلوچ  در تاریخ هفتم اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط اطلاعات سپاه در چابهار بازداشت شده بود، پس از ۱۵ روز از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نیست.

کاظم از اهالی روستای نلینت از توابع شهرستان دشتیاری است که در حیطه محیط زیست و انعکاس محرومیت‌ها در بلوچستان در صفحه اینستاگرام خود فعالیت می‌کرد.

گفته می‌شود وی روز ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ برای انجام کارهای شخصی به چابهار رفته که شامگاه همان روز توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

از اتهامات این شهروند بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست؛ کاظم پس از یک شب بازداشت در چابهار به اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شده است.

فعالین محیط زیست در حمایت از کاظم هوت و در اعتراض به بازداشت او یک توفان توییتری نیز برگزار کردند که به ترند توییتر فارسی تبدیل شد.

ادامه بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت و اتهام‌های وارده به کاظم باعث نگرانی خانواده او شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید