یک شهروند اهل جوانرود با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد

محمد هوشنگی

محمد هوشنگی، اهل جوانرود، محبوس و در زندان مرکزی ارومیه به صورت موقت و اتمام دوران بازپرسی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، محمد هوشنگی، متولد: ۱۳۷۷، اهل شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه، پس از اتمام مراحل بازجویی، تفهیم اتهام و بلاتکلیفی طولانی مدت با تودیع وثیقه از زندان مرکزی ارومیه در استان آذربایجان غربی آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی محمد هوشنگی، با تودیع وثیقه ای به مبلغ دو میلیارد تومان صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه تعیین تاریخ دادرسی خود باشد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، محمد هوشنگی، در اعتراض به ممانعت اطلاعات سپاه بعنوان ضابط امنیتی پرونده، با آزادی موقت او اعلام اعتصاب غذا کرده بود و پس از وعده مسئولان به پیگیری مطالبه او به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمد هوشنگی، در تاریخ ۲۰دی ماه ۱۳۹۹، در تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و یک روز بعد در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹، ساکار عینی و فرزاد سامانی، دو هم پرونده ای او هم به اتهام«عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام» بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی منتقل شده بودند.

در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، ساکار عینی، پس از تحمل نزدیک به ۵ ماه بازجوئی های فشرده به زندان مرکزی ارومیه منتقل و در تاریخ ۲۱بهمن ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان بطور موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

همچنین، فرزاد سامانی، دیگر هم پرونده ای محمد هوشنگی، در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان پس از اتمام بازجوئی و تحمل ۱۳ ماه بلاتکلیفی از زندان مرکزی ارومیه بطور موقت آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل