انتقال زرتشت احمدی راغب از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی از تیپ چهار سالن چهار زندان تهران بزرگ  به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه 28 اسفند ماه 1400، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و زندانی سیاسی، از تیپ چهار سالن چهار زندان تهران بزرگ، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای احمدی راغب، برای تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری خود از بابت پرونده امضاء بیانیه برای استعفای علی خامنه ای موسوم به بیانیه 14 در حالی بازداشت شد که پیشتر هیچگونه حکمی به او ابلاغ نشده بود.

به نقل از یک منبع مطلع:”در حالی این زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده که از دسترسی به تماس تلفنی و هرگونه ارتباط با خانواده خود محروم و از سوی دیگر با توجه به اعتصاب غذا و مشکلات گوارشی و زخم معده باید برای درمان به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام بشود اما هیچگونه توجهی به بحث درمان او نمی شود.”

لازم به ذکر است، احمدی راغب، در تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، در هجدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در پی افت شدید فشارخون و خونریزی معده به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

زرتشت احمدی راغب، در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، با هجوم ماموران وزارت اطلاعات و پلیس امنیت به منزل شخصی او واقع در محله ۲۲ متری محسنی در شهرستان شهریار، بازداشت و به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین منتقل و پس از ابلاغ اجرای حکم در حالی که از قبل هیچگونه اطلاعی از محکومیت خود نداشت برای تحمل حبس تعزیری اش به اندرزگاه ۴ زندان اوین و سپس به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این فعال مدنی، به دفعات به خاطر فعالیتهای مسالمت آمیز مدنی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت، احضار، بازجوئی و محکوم به تحمل حبس شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید