مراد طاهباز، زندانی سیاسی پس از انتقال از زندان اوین به یک هتل اعتصاب غذا کرد

مراد طاهباز

مراد طاهباز، زندانی سیاسی از زندان اوین به یک هتل در تهران منتقل و اعتصاب غذا کرد. او در حال سپری نمودن محکومیت 10 ساله خود به اتهام جاسوسی در زندان اوین بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از دویچه وله فارسی، طی رورهای اخیر، مراد طاهباز، فعال محیط زیست و زندانی سیاسی سه تابعیتی ایرانی، آمریکایی، انگلیسی، به یک هتل در تهران منتقل و در اعتصاب غذا بسر می برد. وی در حال سپری کردن حبس تعزیری 10 ساله خود به اتهام《جاسوسی》است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد: “مراد طاهباز، فعال محیط زیستی از زندان اوین به یکی از هتل‌های تهران منتقل شده است. انتظار می‌رفت طاهباز همراه با دو ایرانی بریتانیایی دیگر آزاد شود اما از مرخصی به زندان بازگردانده شد.”

همچنین خانواده این زندانی سیاسی سه تابعیتی اعلام کردند:”مراد طاهباز در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده است. او به یک هتل در تهران منتقل و اجازه خروج از آن هتل را ندارد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، مراد طاهباز، به همراه ۱۰ تن از ماموران امنیتی بصورت تحت نظر، به مرخصی اعزام شد و این در حالی بود که مسئولان وزارت خارجه بریتانیا خبر از آزادی او را داده بودند و در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، مجددا برای تحمل حبس به زندان اوین بازگردانده شد.‌

مراد طاهباز، در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام《جاسوسی》 به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، محکوم شد. این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.‌

مراد طاهباز، یکی از ۸ فعال محیط زیست، در پرونده ای است که چهار نفر از آنها به اتهام افساد فی الارض، ۳ نفر به اتهام جاسوسی و ۱ نفر به همکاری با دووَل متخاصم، متهم شدند که مراد طاهباز از جمله ۳ نفری است که با اتهام جاسوسی مواجه و محکوم به حبس شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید