دادگاه انقلاب تهران؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهتاب قلیزاده

مهتاب قلیزاده

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران، در دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. این خبرنگار قبلا به اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه 1401، مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حانم قلیزاده، با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه در بازی تیم ملی ایران و سوریه، روبه رو شده است.

خانم قلیزاده، در تاریخ ۲۰ آذرماه، پس از تفهیم اتهام توسط شعبه دوم دادسرای اوین با تودیع قرار آزاد شده بود. طی این جلسه اتهامات مطروحه علیه وی “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه در بازی تیم ملی ایران و سوریه در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی” عنوان شد.

منزل مهتاب قلیزاده پیشتر در مردادماه سال جاری توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود. ماموران در جریان این تفتیش برخی از لوازم شخصی خانم قلیزاده از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کردند. اندکی پس از این تفتیش، خانم قلیزاده در چند نوبت به دفتر یکی از نهادهای امنیتی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید