دادگاه انقلاب اشنویه؛ پنج شهروند جمعا به 20 سال حبس تعزیری محکوم شدند

کمال قویتاسی، رحمان یوسفی، محمدخالد حمزه‌پور، عزیز قادرتاج و سلیم شریفی

پنج شهروند به نام‌های کمال قویتاسی، رحمان یوسفی، محمدخالد حمزه‌پور، عزیز قادرتاج و سلیم شریفی، که پیشتر به اتهام عضویت و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام، از سوی دادگاه انقلاب اشنویه تفهیم اتهام شده بودند جمعا به 20 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه هفتم فروردین ماه 1401،  پنج شهروند به نام‌های کمال قویتاسی، رحمان یوسفی، محمدخالد حمزه‌پور، عزیز قادرتاج  و سلیم شریفی، اهل اشنویه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان به ریاست قاضی “رضایی” به ٢٠ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس این حکم، کمال قویتاسی به پنج سال حبس، رحمان یوسفی به پنج سال حبس، محمدخالد حمزه‌پور به پنج سال حبس، عزیز قادرتاج به سه سال حبس و سلیم شریفی به دو سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

جلسه دادگاهی این پنج شهروند سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب اشنویه برگزار و دادگاه آنان را به “عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” متهم کرده است.

روز یکشنبه دهم اسفندماه ١٣٩٩، کمال قویتاسی اهل روستای “چشمه‌ گل” و رحمان یوسفی اهل روستای “سوجه” با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شده بودند.

کمال قویتاسی روز پنج‌شنبه هفتم اسفندماه ١٣٩٩ و رحمان یوسفی اوایل اسفندماه همان سال پس از اتمام دوران بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بودند.

این دو شهروند کُرد روز دوشنبه بیست و چهارم آذرماه ١٣٩٩ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده بودند.

روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه ١٣٩٩، سلیم شریفی و عزیز قادرتاج اهل اشنویه با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهرستان آزاد شده بودند.

این دو شهروند روز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه ١٣٩٩ پس از اتمام دوران بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بودند.

بامداد روز دوشنبه سیزدهم بهمن‌ماه ١٣٩٩، سلیم شریفی اهل روستای “کوروش آباد” از توابع اشنویه بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

روز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه ١٣٩٩ نیز، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل شخصی عزیز قادرتاج یورش بردند و او را بازداشت کردند.

عزیز قادرتاج معلم مقطع ابتدایی روستای “نرزیوە” از توابع شهرستان اشنویە می‌باشد.

روز پنج‌شنبه چهارم دی‌ماه ١٣٩٩، محمدخالد حمزه‌پور اهل روستای “خانلر” از توابع اشنویه با قرار وثیقه به شیوه موقت از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه آزاد شده بود.

شامگاه روز دوشنبه بیست و چهارم آذرماه ١٣٩٩، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این شهروند را بازداشت کرده‌ بودند.

این پنج شهروند طی مدت بازداشت از “دسترسی به وکیل” و “ملاقات با خانواده” محروم بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید