پایان مرخصی؛ حسین قشقایی، زندانی سیاسی به زندان تهران بزرگ بازگشت

حسین قشقایی

حسین قشقایی، زندانی سیاسی، با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت. او در حال سپری نمودن محکومیت دو ساله خود در زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱، حسین قشقایی، با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت.

بر اساس این گزارش،این زندانی سیاسی که از فروردین ماه ۱۴۰۰ دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند، روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، به مرخصی اعزام شده بود.

آقای قشقایی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و ۱۰ روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی مجددا در تاریخ دوم بهمن‌ماه ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات ساوه بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

وی اردیبهشت‌ماه ۹۹ در بخش نخست این پرونده توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ساوه به ریاست قاضی قاسم امیرآبادی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعلیقی و در بخش دوم پرونده خود توسط ۱۰۱ دادگاه کیفری زرندیه از بابت اتهامات”نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات و مامورین” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

این شهروند، در تاریخ ۲۴ دیماه ۹۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و نهایتا بهمن‌ماه سال ۹۹ توسط این شعبه از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

حسین قشقایی روز جمعه ۲۹ اسفندماه ۹۹، توسط شعبه یکم واحد اجرای احکام کیفری دادسرای اوین جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شد. وی در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید