اداره اطلاعات اشنویه؛ هفت شهروند احضار و بازجویی شدند

احضار و بازجویی

هفت شهر وند اهل بخش نالوس به نامهای رضا اسلام دوست، امید اسلام دوست، سامان رسول زاده، صنعان رسول زاده، دیاکو محمدگه وری، هادی حسن زاده و اشکان شکاک، به اداره اطلاعات اشنویه احضار و بازجویی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، رضا اسلام دوست، امید اسلام دوست، سامان رسول زاده، صنعان رسول زاده، دیاکو محمدگه وری، هادی حسن زاده و اشکان شکاک، شهروندان ساکن بخش نالوس واقع در شهرستان اشنویه، پس از احضار به اداره اطلاعات اشنویه بازجویی شدند.

براساس این گزارش، محور بازجویی های صورت گرفته از جملگی این شهروندان در خصوص حضور و فعالیت آنها در مراسم جشن نوروز ۱۴۰۱ عنوان شده است.

رضا اسلام دوست، امید اسلام دوست، سامان رسول زاده، صنعان رسول زاده، دیاکو محمدگه وری، هادی حسن زاده و اشکان شکاک، پس از اتمام چند ساعت بازجوئی با سپردن تعهد کتبی آزاد شدند.

همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ و برگزاری جشن های سنتی نوروز در استان کُردستان و آذربایجان غربی، بسیاری از شهروندان توسط ارگانهای امنیتی احضار و یا بازداشت و بازجویی شدند.

برخی از بازداشت شدگان با سپردن تعهد و ارعاب و تهدید از سوی ارگانهای امنیتی آزاد شدند اما تعدادی هم کماکان در بازداشت و محرومیت از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم بسر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید