روزه خواری؛ پلمپ ۱۴ محل کسب و بازداشت سه شهروند در استان لرستان

پلمپ محل کار

نیروهای پلیس امنیت و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی در لرستان ۱۴ واحد صنفی را در این استان به دلیل سرو غذا پلمپ کرده و سه شهروند را در این رابطه بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، دستکم ۱۴ رستوان در استان لرستان توسط اداره امکان عمومی نیروی انتظامی به علت سرو غذا در ماه رمضان پلمپ شده و سه شهروند ساکن این استان توسط ماموران انتظامی بازداشت شدند.

احمدرضا احمدیان، رئیس پلیس امنیت استان لرستان ضمن‌اعلام این خبر گفت: “در اجرای طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی ویژه ماه رمضان و مقابله با«هنجارشکنی» روزه خواری از ۱۴۱ واحد صنفی بازدید شد.”

این مقام امنیتی و انتظامی استان لرستان افزود: “در این بازرسی ها ۱۴ واحد صنفی به علت سرو غذا و روزه خواری پلمب و به ۱۲۴ متصدی واحد صنفی به علت رعایت نکردن شئونات ماه رمضان تذکر داده شد.”

در ادامه همچنین ۳ شهروند ساکن استان لرستان به اتهام«روزه خواری» توسط ماموران انتظامی بازداشت شدند.‌

پیشتر محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی خواستار اقدامات پیشگیرانه با افرادی که به‌ ادعای او«حرمت شکن» و «هنجار آفرین» هستند شده بود.

براساس قوانین جاری قضایی ایران روزه نگرفتن و خوردن آشامیدن در ملاعام به منزله《عمل حرام》و مجازات در نظر گرفته شده برای آن حبس تعزیری از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید