پیرانشهر؛ پرونده جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال، به دادگاه تجدید نظر ارسال شد

جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال

پرونده جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال، پس از اعتراض ضابط امنیتی به دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی ارجاع شد.  پرونده این دو شهروند پیشتربا صدور قرار منع تعقیب تبرئه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، پس از تبرئه و صدور قرار منع تعقیب برای جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال، دو شهروند اهل پیرانشهر در دادگاه انقلاب این شهرستان، در پی اعتراض اداره اطلاعات به حکم صادره پرونده مذکور به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی ارجاع شد.

لازم به ذکر است، در اسفند ماه ۱۴۰۰، شعبه دادگاه انقلاب شهرستان پیرانشهر با صدور دادنامه ای، جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال را از اتهام«فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه و قرار منع تعقیب آنها را صادر کرد.

خبات ختیال و جهانگیر ساغرنیا، در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات پیرانشهر و طی مراحل بازجوئی به زندان نقده منتقل شده بودند.

این ۲ فعال محیط زیست، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰، هر یک با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شدند.

در ادامه فشارهای امنیتی جهانگیر ساغرنیا و خبات ختیال، کافه کتاب اندیشه که متعلق به این ۲ فعال محیط زیست هست در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰، به دستور اداره اطلاعات پیرانشهر و نظارت اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمپ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید