اداره اطلاعات اهواز؛ عبدالله چلداوى غافلی، فعال مدنی عرب مجددا بازداشت شد

عبدالله چلداوى غافلی

عبدالله چلداوى غافلی، فعال مدنی عرب  برای چندمین بار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بامداد امروز چهارشنبه 17 فروردين ماه 1401؛ یک فعال عرب به نام عبدالله چلداوى غافلى متاهل و ارجوك اهالى كوى علوى(حى الثوره) از توابع اهواز براى دهمين بار توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالله چلداوى سابقه چندين محكوميت به دليل فعاليت هاى مدنى و سياسى داشته و دوران زندانى خود را  گذرانده است. اخيراً نيز به اتهام فعاليت تبليغى عليه نظام جمهوري اسلامى ايران و اجتماع و تظاهرات به منظور ارتكاب جرائم عليه نظام ج ا ايران و عضويت در گروه هاى معاند نظام به 5 سال حبس محكوم شد.

خاکزادگان در اینباره نوشت:  پرونده ديگرى در دادگاه انقلاب اهواز شعبه 2 نيز دارد كه در اين پرونده اتهامات سابق و اتهام بغى نيز اضافه شده است. موضوع اين پرونده: بعد از هجوم به رژه نيروهاى نظامى در اهواز در شهريور 1397 و در بازداشت هاى فله اى توسط نهادهاى امنيتى و اطلاعاتى، عبدالله چلداوى توسط اداره اطلاعات سپاه قرارگاه ابوالفضل العباس اهواز بازداشت شد.

در هنگام بازجوئى با پرونده سازى و با استناد به اعترافات زير شكنجه از ديگر بازداشت شدگان كه پيشتر بازداشت شده بودند، اين فعال عرب را متهم به شركت در هجوم به حوزه علمیه امام حسین اهواز در روز يكشنبه 19 فروردين ماه 1397 كردند در صورتى كه در آن تاريخ عبدالله چلداوى در بازداشت بود و سپس با قرار وثيقه آزاد شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید