آزادی موقت دو شهروند با تودیع قرار وثیقه از سنندج

سامان میرکی و امید شیخی

سامان میرکی و امید شیخی، دو شهروند اهل سنندج با تودیع وثیقه بصورت موقت آزاد شدند. این افراد پیشتر در پی برگزاری مراسم نوروزی بازداشت شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، امید شیخی و سامان میرکی، فعالان محیط‌ زیست اهل سنندج، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.

براساس این گزارش، مبلغ وثیقه تودیع شده برای آزادی سامان میرکی و امید شیخی، برای هر یک به میزان ۶۰۰ میلیون تومان صادر و این شهروندان از بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سنندج به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر منتقل و پس از تودیع وثیقه آزاد شدند.

لازم به ذکر است، سامان میرکی و امید شیخی، در تاریخ ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، بصورت تلفنی به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و سپس جهت بازجوئی بازداشت شدند.

سامان میرکی و امید شیخی، از فعالان محیط زیست استان کردستان نیز هستند.

لازم به ذکر است، همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ و شروع جشن های سنتی نوروز در شهرهای کشور و استان کُردستان، بسیاری از شهروندان توسط ارگانهای امنیتی احضار و یا بازداشت و بازجویی شدند.

برخی از بازداشت شدگان با سپردن تعهد و ارعاب و تهدید از سوی ارگانهای امنیتی آزاد شدند اما تعدادی هم کماکان در بازداشت و محرومیت از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم بسر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید