زندان رجایی شهر کرج؛ هوشنگ رضایی در پی اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد

هوشنگ رضایی

هوشنگ رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در پی اعتصاب به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد. او به اتهاماتی همچون محاربه از طریق همکاری و ارتباط  با یکی از احزاب مخالف نظام، در حال سپری نمودن محکومیت 15 ساله حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، هوشنگ رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد. و در پی مخالفت با آزادی مشروط خود دست به اعتصاب غذا زده است.

بر اساس این گزارش، اعتصاب آقای رضایی با درخواست موافقت با آزادی مشروط وی صورت گرفته است. این زندانی سیاسی که از بیماری دیابت رنج می برد و نیازمند تزریق داروی انسولین است در پی اعتصاب به سلول انفرادی منتقل شده است.

هوشنگ رضایی، ۳۶ ساله و شهروند اهل نهاوند در تاریخ ۲۹ خردادماه ۸۹ در تهران بازداشت و در اردیبهشت‌ماه ۹۱ پس از شش ماه نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی پس از محاکمه چند دقیقه‌ای توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهاماتی از جمله “محاربه از طریق ارتباط و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شده بود.

درخواست اعاده دادرسی آقای رضایی در سال ۹۶ توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده پس از نقض حکم اعدام جهت دادرسی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد. هوشنگ رضایی نهایتا توسط این شعبه به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است وی در کلیه مراحل دادرسی پرونده از حق داشتن وکیل منتخب محروم بوده است و پروسه قضایی دادرسی به اتهامات او مبهم و پرایراد گزارش شده است. آقای رضایی طی ۳ مورد قرار به ترتیب به محاربه، افساد فی الارض از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام، حمل سلاح، جاسوسی برای اجانب، قتل و زنای غیرمحصنه متهم شده بود.

وی در پرونده کیفری خود تحت عنوان “قتل و زنای غیرمحصنه” متهم بود که در سال ۸۷ در یک ماجرای شخصی مردی را در نهاوند به قتل رسانده است. این پرونده در سال ۹۵ توسط شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و طی آن آقای رضایی به اعدام (قصاص) و زن متهم در پرونده نیز به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. مدتی بعد با رضایت اولیای دم، این پرونده برای رسیدگی از بابت جنبه عمومی جرم راهی دادگاه کیفری یک استان شد که نهایتا در شعبه دوم به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور دکتر ابراهیم‌ اسلامی، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای رضایی پیشتر به دنبال شیوع کرونا در زندان رجایی شهر کرج، در پی مثبت اعلام شدن تست کرونا به قرنطینه این زندان منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید