دادگاه انقلاب بانه؛ عبدالواحد عباسی‌زاده به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد

عبدالواحد عباسی‌زاده

یک شهروند به نام عبدالواحد عباسی‌زاده، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود با ارجاع به دادگاه بانه به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. مصادیق اتهامات این شهروند تبلیغ علیه نظام به نفع یکی از احزاب کرد مخاف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک شهروند به نام عبدالواحد عباسی‌زاده، ٣٥ ساله فرزند عثمان از سوی دادگاه انقلاب سقز مستقر در شهرستان بانه به ریاست قاضی اکبر میرزایی، به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه این شهروند را به اتهام تبلیغ به نفع یکی از احزاب کرد مخاف نظام، به سه ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم روز سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه رسماً به وی ابلاغ شده است.

جلسه محاکمه این شهروند روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته در دادگاه انقلاب سقز مستقر در شهرستان بانه برگزار شده بود.

دادگاه اجرای دو ماه از مجازات حبس این شهروند را به مدت سه سال معلق و قرار تعلیق اجرای دو ماه از مجازات حبس را به صورت مراقبتی صادر و اعلام کرده است که آقای عباسی‌زاده ملزم به معرفی دوره‌ای خود به اداره اطلاعات بانه در طول مدت تعلیق و ارائه گواهی لازم به واحد اجرای احکام کیفری محل اجرای حکم می‌باشد.

رأی صادره علیه عبدالواحد عباسی‌زاده حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ دادنامه قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر می‌باشد.

عبدالواحد عباسی‌زاده اهل روستای “کوپیچ سفلی” از توابع بانه روز شنبه یکم آذرماه ١٣٩٩ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز دوشنبه هفدهم آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید