بیانیه اعتراضی نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده: ما با تمام توان به مبارزه ادامه می‌دهیم

نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده

نائب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و نائب‌ رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، در پی یورش ماموران امنیتی و بازداشت و انتقال آنان به زندان، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کردند.

به گزارش کمپین دفاع ازز ندانیان سیاسی و مدنی، نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده در این بیانیه عنوان کردند: ما اعتراض داریم! طی سال‌های متمادی ما فعالان مدنی به موجب فعالیت بر پایه حقوق اساسی و بنیادین مردم، مکرر به زندان و تحمل سلول انفرادی و شکنجه محکوم شده‌ایم. این در حالی است که ممانعت از فعالیت در نهادهای مدنی و حضور در تجمعات خیابانی نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی افراد است.

آنها افزودند: ما اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های ما در حوزه زنان و حقوق‌بشر و تشکل‌های مستقل مردمی صورت گرفته و ما مرتکب جرمی نشده‌ایم که مستحق زندان و حبس باشیم، بلکه نهادهای امنیتی با پرونده‌سازی و حمایت قوه قضاییه مرتکب عمل خلاف حقوق بشر و قانون شده‌اند. این فشارها نه بر اساس قانون بلکه برای سرکوب جامعه‌ مدنی است.

این کنشگران اظهار داشتند: ما از قبل اعلام کرده بودیم روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه، قصد بازگشت به زندان را داریم و این بازگشت فقط و فقط برای پیشگیری از توقیف اموال وثیقه‌گذار است. اما سیستم سرکوب حاکمیت در اقدامی خشونت‌آمیز و برای ایجاد رعب و وحشت در بین فعالان سیاسی و مدنی اقدام به بازداشت ما کردند.

خانم‌ها محمدی و مطلب‌زاده تاکید کردند: کاملا روشن است که اعمال همه این فشارها برای سرکوب و ممانعت از نافرمانی مدنی است که نشان از قدرت مردم و‌ معترضان و مخالفان و ضعف حکومت دارد و نه تنها سبب دلسردی و عقب نشینی ما نمی‌شود بلکه با توان و قدرت بیشتر برای تداوم مبارزه تلاش خواهیم کرد.

نرگی محمدی نائب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و عالیه مطلب‌زاده روزنامه‌نگار، مستندساز و نائب‌رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه توسط ماموران امنیتی با توسل به زور و بدون حکم رسمی مکتوب به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید