بریتانیا پناهجویان را به یک کشور آفریقایی منتقل می‌کند

بریتانیا و پناهجویان

براساس برنامه‌های دولت بریتانیا، برخی از پناهجویان برای رسیدگی به درخواست‌هایشان به رواندا منتقل خواهند شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که در نظر دارد آن دسته از پناهجویان را که به غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شوند به کشور آفریقایی رواندا بفرستد.

لندن در چهارچوب این طرح جنجالی همچنین قصد دارد تا نظارت بر رفت و آمد در دریای مانش را به نیروی دریایی ارتش سلطنتی بریتانیا واگذار کند. هدف از این طرح منصرف کردن پناهجویانی است که از راه دریای مانش خود را به بریتانیا می‌رسانند.

دولت محافظه‌کار بریتانیا در حالی این طرح را اعلام کرد که شمار پناهجویانی که به طور غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شوند رو به افزایش است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا وعده داده بود که موج مهاجرت به این کشور را کنترل خواهد کرد. موضوع کنترل مهاجرت یکی از مسائل اصلی در جریان کارزار برکسیت (همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیز بود.

روزنامه تایمز نیز نوشته که هزینه اولیه برپایی مرکز نگهداری پناهجویان که بریتانیا قصد دارد در روآندا راه‌اندازی کند، ۱۲۰ میلیون پوند (۱۵۸ میلیون دلار) خواهد بود.

به گفته یکی از وزرای کابینه بوریس جانسون، تمرکز دولت در این طرح بر مردان جوان و مجردی خواهد بود که خود را به صورت غیرقانونی به بریتانیا می‌رسانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید