کشته شدن سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی/ شهروندان خودروی نیروی انتظامی را هدف قرار دادند

خودروی نیروی انتظامی

بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان رودبارجنوب، یک سوختبر بلوچ به نام حسین شنبوهی، کشته شد که شهروندان در اعتراض به این تیراندازی، خودروی نیروهای نظامی را تخریب کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدن، به نقل از فعالین بلوچ، روز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، نیروهای نظامی به سمت خودروی یک سوخت بر بلوچ تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن راننده آن شد.

بر اساس این گزارش، شهروندان با تیراندازی نیروهای نظامی خشمگین شده و خودروی آنها را تخریب کردند.هویت این سوخت بر بلوچ کشته شده “حسین شنبوهی” عنوان شده است.

گفته می شود نیروهای نظامی به سمت خودروی یک سوخت بر بلوچ در محور کهنوج به اسلام آباد در شهرستان رودبار جنوب تیراندازی کردند که منجر به واژگونی و آتش گرفتن خودرو شده است.

بر اثر این واژگونی، حسین در داخل خودرو به دلیل شدت جراحات وارده و عدم توان در خروج از خودرو آتش گرفته و جان خود را از دست داده است.

شهروندان بلوچ در شهرستان رودبار جنوب با مشاهده تیراندازی و واژگونی خودرو خشمگین شده و با نیروهای نظامی درگیر شده اند.

براساس ویدیویی که به دست گزارشگران کمپین فعالین بلوچ رسیده، شهروندان با سنگ خودروی نیروهای نظامی را هدف قرار داده و تخریب می کنند.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۸۷ سوخت بر هنگام سوخت بری با تیراندازی بی ضابطه ماموران و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده اند. همچنین طی این حوادث ۳۱ سوخت بر بلوچ زخمی شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید