احضار و بازداشت فریبا دلیر، نوکیش مسیحی جهت اجرای حکم حبس دو ساله خود در زندان اوین

فریبا دلیر نوکیش مسیحی

فریبا دلیر، نوکیش مسیحی، جهت سپری نمودن محکومیت دو سال حبس تعزیری خود بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.  مصادیق اتهامات وارده به وی اقدام‌علیه امنیت ملی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۷فروردین ماه ۱۴۰۱، فریبا دلیر، نوکیش مسیحی، ساکن تهران، با توجه به ابلاغیه قبلی پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری ۲ ساله خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

براساس این گزارش، اتهامی که منجر به صدور ۲ سال حبس تعزیری بر علیه فریبا دلیر شده《اقدام‌علیه امنیت ملی》است.

ماده 18 در اینباره نوشت: فریبا دلیر، در تاریخ ۲۸ تیر ماه سال ۱۴۰۰، در یک آرایشگاه در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به همراه همسرش سروش و ۳ نوکیش مسیحی دیگر پس از انتقال به سلول انفرادی در بند۲الف سپاه در زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان قرچک ورامین و همسر او سروش هم به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

در شهریور ماه ۱۴۰۰، فریبا دلیر با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و سروش هم با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده فریبا دلیر به شعبه دادگاه انقلاب تهران، این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰، با اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی》محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین همسر این نوکیش مسیحی و ۳ نوکیش مسیحی دیگر هر یک به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، فریبا دلیر به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و سروش همسر این نوکیش مسیحی به همراه ۳ نوکیش مسیحی دیگر، به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید