زندان لاکان رشت؛ سکینه بهجتی، نوکیش مسیحی برای تحمل حبس بازداشت شد

سکینه بهجتی

سکینه «مهری» بهجتی، نوکیش مسیحی غیر تثلیثی، که پیشتر توسط دادسرای اوین به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد. مصادیق اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی، شرکت در جلسات کلیساهای خانگی و ترویج مسیحیت صهیونیستی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، سکینه «مهری» بهجتی، نوکیش مسیحی غیر تثلیثی، ساکن شهر رشت مرکز استان گیلان، جهت سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به بند زنان زندان لاکان رشت منتقل شد. این نوکیش مسیحی به اتهام «اقدام‌علیه امنیت ملی» تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع در در اینباره  گفت:”این نوکیش مسیحی در بهمن ماه ۱۴۰۰ با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود احضار شده بود اما با توجه به اینکه محل سکونت او در شهر رشت از توابع استان گیلان بود ایمان سلیمانی، وکیل او درخواستی را برای اجرای احکام سکینه بهجتی در زندان لاکان رشت به شعبه اجرای احکام زندان اوین ارائه کرد و در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از موافقت با این درخواست سکینه بهجتی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۲ ساله خود به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب رشت مراجعه و پس از بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، سکینه《مهری》بهجتی به همراه رامین حسن پور و همسرش سعیده《 کاترین 》سجادپور، نوکیشان مسیحی ساکن رشت، برای سپری کردن کردن دوران حبس تعزیری خود از سوی شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین احضار شده بودند.

همچنین دیگر هم پرونده ای سکینه بهجتی با نام هادی《مسلم》رحیمی، در دی ماه سال ۱۴۰۰، پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۴ساله خود است.

سکینه《مهری》بهجتی به همراه رامین حسن پور و همسرش سعیده《 کاترین 》سجادپور و هادی《 مسلم 》رحیمی، در بهمن ماه ۱۳۹۸، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی یکی از این نوکیشان مسیحی، پس از بازداشت و تفتیش منزل در همان مکان بازجوئی شدند و به آنها اعلام شد باید در انتظار دریافت تماس برای حضور در جلسه بازپرسی باشند.

این نوکیشان مسیحی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از احضار به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت و تفهیم اتهام پس از صدور قرار وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از کاهش مبالغ وثیقه به ۲۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شدند.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ روز شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، سکینع بهجتی به همراه رامین حسن پور و همسر او سعیده《 کاترین 》سجادپور و هادی《 مسلم 》رحیمی، توسط شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت با اتهامات《 اقدام علیه امنیت ملی، شرکت در جلسات کلیساهای خانگی 》و《 ترویج مسیحیت صهیونیستی 》، محاکمه مجموعاً به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت؛ رامین حسن پور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، هادی《 مسلم 》رحیمی به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین سعیده《 کاترین 》سجادپور و سکینه《 مهری 》بهجتی هر یک به تحمل ۲ سال حبس نیز محکوم شدند.

این حکم پس از اعلام اعتراض در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تائید و پرونده این نوکیشان مسیحی به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شده بود.

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یکی از پیروان ادیان به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید