زندان مرکزی تبریز؛ میراکبر حسینی، زندانی سیاسی و سرباز وظیفه از زندان آزاد شد

میراکبر حسینی

میراکبر حسینی، زندانی سیاسی محبوس در بند شش زندان مرکزی تبریز از زندان آزاد شد. مصادیق اتهامات وارده به این سرباز وظیفه، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در جمعیت‌های معارض، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه 29 فروردین ماه ۱۴۰۱، میراکبر حسینی، فرزند میرقادر، اهل تبریز، زندانی سیاسی و سرباز وظیفه، محبوس در بند شش زندان مرکزی تبریز از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹، در حالی دوران خدمت سربازی خود را سپری می کرد به اتهام انتشار نوشته ها و تصاویری از جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، توسط حفاظت اطلاعات ارتش بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات و سپس اطلاعات سپاه تبریز منتقل شد.

میراکبر حسینی، پس از طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با مضامین《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در جمعیت‌های معارض کشور》تفهیم اتهام شد.

با آغاز مراحل دادرسی، میراکبر حسینی، توسط شعبه ۱ دادگاه نظامی کیفری استان آذربایجان شرقی محاکمه و از بابت اتهامات 《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در جمعیت‌های معارض》در مجموع به تحمل ۱۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد و با توجه به عدم اعتراض به حکم صادره این پرونده عینا به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز ارجاع شد.

در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، میراکبر حسینی، در حالی که یک سوم از مجموع حبس تعزیری لازم به اجرا خود را سپری کرده بود با تائید درخواست آزادی مشروط، از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

این فعال مدنی مجددا در تاریخ ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰، در حالی که مشغول تردد در بازار شهر تبریز بود توسط ماموران امنیتی توام با ضرب و شتم بازداشت و برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری ۱۹ ماه خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

همچنین در پرونده جدیدی که منجر به بازداشت مجدد میراکبر حسینی شد با اتهام《عضویت و فعالیت در جمعیت‌های معارض کشور》در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست بازپرس عبدی، مورد تفهیم اتهام فرار گرفت.

سرباز دادخواه از زندان آزاد شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید