زندان تهران بزرگ؛ وحید باقری، زندانی سیاسی با پایان مرخصی به زندان بازگشت

وحید باقری

وحید باقری، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، با اتمام ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت. مصادیق اتهامات وارده به وی تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، عنوان شده است. وی در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، وحید باقری، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت.

بر اساس این گزارش، آقای باقری که چندی پیش، پس از سپری کردن ۱۹ ماه از میزان محکومیتش به مرخصی اعزام شده بود، در پی رد درخواست آزادی مشروط به زندان بازگشته است.

وی پیشتر با انتشار نامه ای به این روند اعتراض کرده و گفته بود: «من نان آور دو خانواده هستم، چرا همچنان باید به دلیل یک اعتراض در زندان باشم؟»

وحید باقری در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط ماموران پلیس امنیت بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد

وی نهایتا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد، یعنی ۵ سال از زندان از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” برای او قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی پیشتر علیرغم درگذشت برادرش از اعزام به مرخصی جهت شرکت در مراسم او محروم مانده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید