زندان بوکان؛ شمزین محمدی با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد

شمزین محمدی

شمزین محمدی، زندانی سیاسی اهل یکی از روستاهای شهرستان بوکان با پایان دوران محکومیت خود از زندان این شهر آزاد شد.  او با اتمام پنج ماه حبس از زندان آزاد شده است. مصادیق اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شمزین محمدی، اهل روستای آلی کند از توابع شهرستان بوکان، پس از اتمام دوران حبس تعزیری پنج ماهه خود از زندان این شهر آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی، در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از لغو ادامه مرخصی به دستور اداره اطلاعات شهرستان بوکان به زندان بوکان بازگشت.

همچنین، در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، شمزین محمدی، به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، برای تحمل ادامه حبس به زندان بوکان بازگشت.

شمزین محمدی، در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی شهرستان بوکان بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها به زندان بوکان منتقل شد.

در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، شمزین محمدی، پس از اتمام مراحل بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان بوکان آزاد شد.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بوکان در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰، به ریاست پیمان رستمی، شمزین محمدی را به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

این شهروند ساکن روستای آلی کند از توابع بوکان در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰، برای تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید