از دروغ تا واقعیت “سه فرد بازداشت شده به نام‌ موساد، ماموران اداره اطلاعات زاهدان هستند”

بازداشت

اداره اطلاعات بلوچستان و سیستان اعلام کرده که سه مامور موساد را بازداشت کرده است، که تحقیقات نشان میدهد این مساله برای پنهان کردن یک فساد گسترده در داخل اداره اطلاعات است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته اداره اطلاعات بلوچستان و سیستان در خبری که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اعلام نمود که سه رابط موساد را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارشهای منابع مطلع وابسته به این ارگان، سه فرد بازداشت شده بر خلاف نامهای اختصاری اعلام شده در رسانه ها، به نام های «هراتی»، «واقف» و «عماد» از اعضا و نیروهای اداره اطلاعات استان هستند.

هراتی که یکی از سه نفر بازداشت شده این اداره است، جانشین عملیات یکی از بخشهای اداره اطلاعات استان بود که اخیرا از این سمت برکنار شده بود.

این سه مامور اداره اطلاعات با حمایت رئیس اداره اطلاعات به کاروان های مواد مخدر یورش برده و پس از مصادره آنها اقدام به فروش و تقسیم پول در بین خود و فرماندهان می‌کردند.

بنابر اعلام منبع مطلع، این افراد که دارای حکم های ماموریت از اداره اطلاعات بودند همچنین در موقعیت های مختلف خود را به نامهای نیروهای سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و غیره معرفی کرده و دست به فسادهای گسترده ای میزدند که خبر آن به دیگر ارگان ها رسیده است.

بنابر گزارش های دریافتی، پس از آنکه این افراد افشا شده و گزارشهای مختلفی به ارگانهای نظامی و امنیتی رسید، اداره اطلاعات استان برای حفظ موقعیت فرماندهان، این افراد را بازداشت نموده و با معرفی آنها به عنوان عامل موساد صورت مساله را به طور کامل تغییر داده است.

بنابر گزارش منابع مطلع، معرفی این افراد به عنوان عامل موساد با هماهنگی خود آنها صورت گرفته و به آنها قول آزادی پس از خوابیدن این مساله داده شده است.

لازم به ذکر است که این ماموران امنیتی سالها در استان بلوچستان و سیستان دست به انجام ماموریت های اداره اطلاعات استان میزدند. / رصد بلوچستان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید