دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ درخواست آزادی مشروط وحید باقری، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ رد شد

وحید باقری

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با درخواست آزادی مشروط وحید باقری، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ مخالفت می کند. او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود در زندان تهران بزرگ می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وحید باقری،  متأهل و دارای دو کودک خردسال، زندانی سیاسی محبوس در تیپ دو سالن ۱۰ زندان تهران بزرگ، علیرغم واحد شرایط بودن برای استفاده از حق آزادی مشروط مندرج در مفاد ۳۸ و ۴۰ قانون مجازات اسلامی، به دستور احمد زرگر، قاضی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محروم است.

براساس این گزارش، در حالی با درخواست آزادی مشروط وحید باقری برای دومین بار مخالفت شده که این زندانی سیاسی، متأهل و سرپرست خانواده و همسر و فرزندان خردسال خود است.

همچنین، در تاریخ ۱۴بهمن ماه ۱۴۰۰ هم درخواست آزادی مشروط وحید باقری، توسط احمد زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رد شده بود.

وحید باقری، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۸، در جریان بازداشتهای گسترده مرتبط با اعتراضات آبان همان سال، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند۲الف، واقع در زندان اوین پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان تهران بزرگ منتقل شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده وحید باقری به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی توسط محمد مقیسه، قاضی وقت شعبه مذکور، با اتهامات《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》و《 اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور 》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران این حکم عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی موسوم به تجمیع جرائم، تحمل ۵ سال حبس تعزیری از مجموع این محکومیت برای وحید باقری اجباری شد.

وحید باقری، در دوران بازداشت و تحمل حبس خود علیرغم اینکه برادرش را از دست داد حتی از اعزام با ماموران برای حضور در مراسم ترحیم و تدفین برادرش محروم شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید