بازداشتگاه امنیتی شهرامفر در سنندج، قرار بازداشت کیومرث لطیفی تمدید شد

کیومرث لطیفی

قرار بازداشت کیومرث لطیفی، شهروند بازداشتی اهل سنندج به مدت دو هفته‌ دیگر تمدید شد. آقای لطیفی از تاریخ ۲۶ بهمن‌ ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد. مصادیق اتهامات وی همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱،  کیومرث لطیفی، مدرس زبان کردی و عضو انجمن مولوی سنندج، که در بازداشتگاه شهرامفر تحت بازجویی و بازداشت بسر می برد به مدت دو هفته دیگر در بازداشت خواهد ماند.

بر اساس این گزارش با مراجعه خانواده این بازداشتی به دادگاه انقلاب سنندج مطلع شدند که قرار بازداشت وی به مدت دو هفته‌ دیگر تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، کیومرث لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه امنیتی شهرامفر این شهر منتقل شده بود. در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، آرزو لطیفی خواهر این شهروند پس از مراجعه به اداره اطلاعات سنندج جهت پیگیری وضعیت برادرش، دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد.

آقای لطیفی سپس در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل و روز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، به دلایل نامعلومی مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد.

اتهام مطروحه علیه وی “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” ذکر شده و وی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

آقای لطیفی پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است. وی در شهریورماه ٩٨ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون بازداشت و در تاریخ ۵ دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید