دادگاه انقلاب تهران؛ امیرحسین مرادی و علی یونسی، هر کدام به 16 سال حبس تعزیری محکوم شدند

امیرحسین مرادی و علی یونسی

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم با صدور دادنامه ای امیرحسین مرادی و علی یونسی را به تحمل ۳۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد. مصادیق اتهامات وارد شده به این دو دانشجو افساد فی الارض، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه پنج اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، هر یک به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران که به وکلای مدافع امیرحسین مرادی و علی یونسی ابلاغ شد اتهامات آنها افساد فی الارض، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان و بر همین اساس هر یک به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

آخرین جلسه دادرسی به پرونده امیرحسین مرادی و علی یونسی در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم برگزار شده بود.

پیش از این نیز، در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مرادی و علی یونسی برگزار و با توجه به اعلام مصطفی نیلی، در پی وجود نواقصی این پرونده به دادسرا بازگردانده شده بود.‌

همچنین، در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰، جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مرادی و علی یونسی، پس از ۴۵۰ روز بازداشت و بلاتکلیفی آنها در سلول انفرادی و اندرزگاه ۴ زندان اوین، برگزار و این شهروندان بخشی از دفاعیات خود را در آن جلسه دادرسی به همراه وکلای خود ارائه کردند.

امیرحسین مرادی و علی یونسی، از تاریخ ۲۲ فروردین‌ ماه ۱۳۹۹، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از آن به سلول انفرادی در بند۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل شدند و از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بودند و تا به امروز کماکان در وضعیتی بلاتکلیف و در خطر هرگونه حکمی هستند.

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با انتشار گزارشی ارجاع پرونده علی یونسی و امیرحسین مرادی را به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران اطلاع رسانی کرده بود.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سازمان عفو بین الملل با انتشار فراخوانی ضمن ابراز نگرانی از شکنجه و ضرب و شتم علی یونسی, از مسئولان قضائی جمهوری اسلامی خواست تا امکان دسترسی وی به وکیل و سایر مواردی که باید در طی دوران بازداشت متهم از آنها برخوردار باشد را فراهم و از طرح اتهامات بی پایه و اساس به علی یونسی خودداری کنند.

امیرحسین مرادی و علی یونسی، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران پس از ضرب و شتم بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید